Сайт вчителя біології
Жовтневої ЗОШ І-ІІІст.
Смірнової Віри Марківни

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

ТЕМА: ПАГІН І ЙОГО БУДОВА. ЛАБОРАТОРНА  РОБОТА №4 «ПАГІН І ЙОГО БУДОВА. РІЗНОМАНІТНІСТЬ ПАГОНІВ»

Мета: з’ясувати, що таке пагін, дати йому характеристику як складному, важливому надземному органу, ознайомити учнів з його розвитком та головними особливостями будови;

  • розвивати вміння давати порівняльну характеристику органам рослин;
  • виховувати бережливе відношення до рослинного світу.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Основні поняття та терміни:  пагін, стебло, вузол, міжвузля, брунька, листок. 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент уроку

Привітання вчителя і учнів. Перевірка готовності до уроку. Перевірка присутніх. Девіз уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь

1.Термінологічний диктант ( 1 хв. )

2.Самостійна робота, робочий зошит. (10 хв.)

 ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності

« А від коріння тихо , любо  Зелені парості ростуть» (Т. Шевченко )

Проблемне питання:

— Як ви думаєте яким чином рослини зв’язують землю з атмосферою?

IV. Надання нового матеріалу Робота з електронним посібником ( 10 хв.)

Пагін вважається одним з головних органів рослин.

Він складається із:

  • стебла
  • листків
  • бруньок.

На стебловій частині пагона містяться вузли та міжвузля.

Вузлом називається місце, де листочки та бруньки рослини з’єднуються зі стеблом. Кут який утворюються між стеблом і листком іменують пазухою листка. Відповідно брунька, що там міститься, називається пазушною. Також крім пазушних бруньок, є і верхівкові.

Брунька являє собою вкорочений пагін. З бруньок рослин розвиваються пагони як листкові так і квіткові.

Стебло, як і корінь, росте верхівкою. У разі видалення верхівкової бруньки розвиваються бічні пагони, рослина галузиться.

ЗНАЧЕННЯ ПАГОНА:

— приймає участь у фотосинтезі;

— через нього відбувається транспортування речовин;

— здійснює повітряне живлення;

— забезпечує винесення листків до світла;

— бере участь в розмноженні рослин;

— через нього можуть виділятися продукти розпаду.

V. Закріплення знань і вмінь

ЛАБОРАТОРНА РОБОТА №4. ПАГІН ТА ЙОГО БУДОВА. Різноманітність пагонів.

Мета: дізнатися особливості будови пагонів, а також познайомитись з їх різноманітністю.

Обладнання й матеріали: зразки різних пагонів яблуні: подовжених і вкорочених, зразки рослин, які мають дерев’янисті і трав’янисті, прямостоячі, лежачі, повзучі, виткі, чіпкі стебла, зошит, підручник.

Систематизація та узагальнення знань.  Робота з мультимедійною презентацією.

VI. Підведення підсумків. Ось уже не одне століття точиться спір у рослинному царстві , що головне: корінь чи пагін (байка Старицького «Корінь та пагін».  Хто має рацію?

Чому ми часто не чуємо ( вільне письмо).  Вмійте природу любити, кожному пагону радіти.  

VIІ. Надання домашнього завдання. Спостереження за розвитком пагона з бруньки.
Завдання: Зріжте дві гілки бузку (вишні, смородини) і поставте їх у банку з водою, підрізавши у воді кінці стебла приблизно на 1 см. На одній з гілок видаліть верхівкову бруньку Спостерігайте за розпукуванням бруньок та ростом пагонів. Через два тижні порівняйте вигляд двох гілок. Спостереження записуйте у зошит.
Опрацювати відповідний параграф підручника; виписати у робочий зошит терміни, вивчити їх. 

Коріння та листки У літній день, хороший та ясний, Розкинувши далеко тінь у полі, Пишалися Листки на дубі широчолім Життям розкішним та значним. І з вітром-ласкавцем гордяче шепотіли Про гущину, про свої ярі сили: По правді, ми даєм одні Красу усій низовині! Та через нас, признатись, праве, Це дерево величне й кучеряве! А що б без Листиків рясних З ним сталося? Та просто сміх І говорить! Не дуб би вийшов — пнище, Та ще й голісіньке, як днище... Й похитуватись нам не гріх: Хіба не ми од спеки вівчаря Й прихожого у холодку ховаєм? Хіба не ми, коли блисне зоря,Пишнотами дівчаток привабляєм? Де ж, як не тут, і пізно, і раненько Щебече любо соловейко? Та й ти, тихесенький, мовлять по правді, нас Не покидаєш і на час! Здається, слід би й нам хоч раз спасибі дати, - Одмовило щось тихо з-під землі. Яка мізерія ще має голос зняти? Хто ви і де там поросли, Що сміливо до нас себе зрівняли? А ми, панове, — грабарі, Що риємось од зірки до зорі Та вас годуємо; невже пак не пізнали? Ви — Листя, ви — пани, Убралися в розкішні жупани І нас нехтуєте, позбувшися сумління, А ми — робітники, Коріння. Пишайтесь же, але шануйте й нас Та пам'ятайте ще часами, Яка різниця поміж: нами: Без вас там не яка пеня, Бо й дерево щороку вас міня, А от, був а, хоч раз, Коли Коріння зів'яне, То вже напевно, що не стане Ні дерева, ні вас! 2) Бесіда — Хто має рацію — коріння чи листки? Чому ви так вважаєте?

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples

  • Copyright MyCorp © 2024
    Зробити безкоштовний сайт з uCoz