Реєстрація | Вхід |
|
|
ТЕМА: ПАГІН І ЙОГО БУДОВА. ЛАБОРАТОРНА РОБОТА №4 «ПАГІН І ЙОГО БУДОВА. РІЗНОМАНІТНІСТЬ ПАГОНІВ» Мета: з’ясувати, що таке пагін, дати йому характеристику як складному, важливому надземному органу, ознайомити учнів з його розвитком та головними особливостями будови;
Тип уроку: урок засвоєння нових знань Основні поняття та терміни: пагін, стебло, вузол, міжвузля, брунька, листок. ХІД УРОКУ І. Організаційний момент уроку Привітання вчителя і учнів. Перевірка готовності до уроку. Перевірка присутніх. Девіз уроку. ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь 1.Термінологічний диктант ( 1 хв. ) 2.Самостійна робота, робочий зошит. (10 хв.) ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності « А від коріння тихо , любо Зелені парості ростуть» (Т. Шевченко ) Проблемне питання: — Як ви думаєте яким чином рослини зв’язують землю з атмосферою? IV. Надання нового матеріалу Робота з електронним посібником ( 10 хв.) Пагін вважається одним з головних органів рослин. Він складається із:
На стебловій частині пагона містяться вузли та міжвузля. Вузлом називається місце, де листочки та бруньки рослини з’єднуються зі стеблом. Кут який утворюються між стеблом і листком іменують пазухою листка. Відповідно брунька, що там міститься, називається пазушною. Також крім пазушних бруньок, є і верхівкові. Брунька являє собою вкорочений пагін. З бруньок рослин розвиваються пагони як листкові так і квіткові. Стебло, як і корінь, росте верхівкою. У разі видалення верхівкової бруньки розвиваються бічні пагони, рослина галузиться. ЗНАЧЕННЯ ПАГОНА: — приймає участь у фотосинтезі; — через нього відбувається транспортування речовин; — здійснює повітряне живлення; — забезпечує винесення листків до світла; — бере участь в розмноженні рослин; — через нього можуть виділятися продукти розпаду. V. Закріплення знань і вмінь ЛАБОРАТОРНА РОБОТА №4. ПАГІН ТА ЙОГО БУДОВА. Різноманітність пагонів. Мета: дізнатися особливості будови пагонів, а також познайомитись з їх різноманітністю. Обладнання й матеріали: зразки різних пагонів яблуні: подовжених і вкорочених, зразки рослин, які мають дерев’янисті і трав’янисті, прямостоячі, лежачі, повзучі, виткі, чіпкі стебла, зошит, підручник. Систематизація та узагальнення знань. Робота з мультимедійною презентацією. VI. Підведення підсумків. Ось уже не одне століття точиться спір у рослинному царстві , що головне: корінь чи пагін (байка Старицького «Корінь та пагін». Хто має рацію? Чому ми часто не чуємо ( вільне письмо). Вмійте природу любити, кожному пагону радіти. VIІ. Надання домашнього завдання. Спостереження за розвитком пагона з бруньки. Коріння та листки У літній день, хороший та ясний, Розкинувши далеко тінь у полі, Пишалися Листки на дубі широчолім Життям розкішним та значним. І з вітром-ласкавцем гордяче шепотіли Про гущину, про свої ярі сили: По правді, ми даєм одні Красу усій низовині! Та через нас, признатись, праве, Це дерево величне й кучеряве! А що б без Листиків рясних З ним сталося? Та просто сміх І говорить! Не дуб би вийшов — пнище, Та ще й голісіньке, як днище... Й похитуватись нам не гріх: Хіба не ми од спеки вівчаря Й прихожого у холодку ховаєм? Хіба не ми, коли блисне зоря,Пишнотами дівчаток привабляєм? Де ж, як не тут, і пізно, і раненько Щебече любо соловейко? Та й ти, тихесенький, мовлять по правді, нас Не покидаєш і на час! Здається, слід би й нам хоч раз спасибі дати, - Одмовило щось тихо з-під землі. Яка мізерія ще має голос зняти? Хто ви і де там поросли, Що сміливо до нас себе зрівняли? А ми, панове, — грабарі, Що риємось од зірки до зорі Та вас годуємо; невже пак не пізнали? Ви — Листя, ви — пани, Убралися в розкішні жупани І нас нехтуєте, позбувшися сумління, А ми — робітники, Коріння. Пишайтесь же, але шануйте й нас Та пам'ятайте ще часами, Яка різниця поміж: нами: Без вас там не яка пеня, Бо й дерево щороку вас міня, А от, був а, хоч раз, Коли Коріння зів'яне, То вже напевно, що не стане Ні дерева, ні вас! 2) Бесіда — Хто має рацію — коріння чи листки? Чому ви так вважаєте? |
|
Copyright MyCorp © 2024 |
Зробити безкоштовний сайт з uCoz |